Image

Get Wild

Recorded on May 15, 1994 (w/ Sonny T. co-vox) and released as the 12th track on Prêt-A-Porter (Ready To Wear) soundtrack (December 6, 1994) and 2nd track (different version) on NPG album Exodus (March 27, 1995). Several remixes (lyrics below include all versions) were released on UK maxi-single (April 3, 1995). In 2001, a Miami remix was released via NPG Music Club. Written by Prince and Sonny T.

 
U must b able 2 get wild!
Ah
But U do like music?
Get wild! (Woo woo, baby)
Go ahead, nigga

When U're sick of that 9 2 5
And U're ready 2 come alive
When U look both high and low
And U can't find a trumpet that blows

Come on, baby (Aw-shucks)
Where the good times never die
Come on, baby (Aw-shucks)
Where the damsels good and fly
Come on, baby, U can shake ur funky monkey till it cry
Polyvinyl acetate will keep ur monkey high
If U wanna get real freaky, now's the time 2 try

Come on, y'all, get wild!
Everybody up n the place get wild!
It don't matter what sex or race, get wild!
All U nasty girls and boys (Oh)
If U wanna get wild, say yeah (Yeah!)
Make some noise

When U want 2 get n the groove
But the music don't make U move
Hip the DJ 2 a new CD
Anything by the NPG

Come on, baby (Aw-shucks)
Where the good times never die
Come on, baby (Aw-shucks)
Where the damsels good and fly
Come on, baby, U can shake ur funky monkey till it cry
Polyvinyl acetate will keep ur monkey high
If U wanna get real freaky, now's the time 2 try

Come on, y'all, get wild!
Everybody up n the place get wild!
It don't matter what sex or race, get wild!
All U nasty girls and boys (Oh)
If U wanna get wild, say yeah (Yeah!)
Make some noise

Damas y caballeros {Ladies and gentlemen}
Bienvenidos al amanecer {Welcome 2 the dawn}
Solo tengo una pregunta para ustedes {I just have 1 question 4 U}
Vienen para gozar? {Have y'all come 2 party?}
Dije si vienen para gozar!? {I said have y'all come 2 party!?}

Get wild like U know U need 2
Pick a funky outfit, short and see-thru
Versace got it goin' on n the gold mesh
Won't U try it on 2night when U get dressed?
Get Wild's the only aroma that my nose'll see
Won't U spray a little where U think I'm gonna b?
And U know, U know what shoes 2 wear
The ones so high U're scared

When U can't find the G 2 ur go
Even charged, ur battery's low
When the smoke's 2 thick 2 blow
There's a brand new high we know

Ay nena pero tú eres bien vulgar! {"Oh baby, but U're so nasty!}
Pues mira, yo nunca haría eso {Well look, I would never do that}
Me oyes? Nunca {Do U hear me? Never}
Ay nena, yo no sé por qué te traje!
{Oh baby, I don't know why I brought U here!}
Coño {Damn} (Come on, baby!)
Woah woah woah peligro, que aquí yo vengo! (Get wild!)
{Woah woah woah danger, here I come!}

Come on, baby (Aw-shucks)
Where the good times never die
Come on, baby (Aw-shucks)
Where the damsels good and fly
Come on, baby, U can shake ur funky monkey till it cry
Polyvinyl acetate will keep ur monkey high
If U wanna get real freaky, now's the time 2 try

Come on, y'all, get wild!
Everybody up n the place get wild!
It don't matter what sex or race, get wild!
All U nasty girls and boys get wild!
If U wanna get wild, say yeah (Yeah!)
Well, make some noise

"Hey!"
Oh baby, I'm so sorry
I didn't mean 2 grab U by the hair like that
"Where U taking me?"
But baby, U lookin' just so good
I don't know what happened, U know
I just get 2 the point where I just wanted 2 scream at cha
Yeah, yeah, yeah!

{Conversation n Spanish is between 2 women
1 implying the other is wild and crazy
She dissents by saying she is not
Her friend insist the music is hot
And she needs 2 dance, take some clothes off
If she is going to attract that special man
She resist saying she is NOT like that or that wild
Her friend replies again that she is definitely crazy
Only 2 b thwarted 1 last time she is not like the others
Her friend then closes conversation with "Well, I would"}

Get wild! Shake it! Shake ur money maker
Get wild! Shake it! Shake ur money maker
Get wild! Shake it, shake it! Shake ur money maker
Get wild!
Get, get... come on, get wild!


Do U see any corrections or suggestions 2 the transcribed lyrics above? Contact me below.